Verhuizing en winkelinrichting Volz Optiek

Als je dan toch moet verhuizen met je winkel, kun je het maar beter meteen goed aanpakken. Volz Optik in het Duitse Heidelberg schakelde WSB Interieurbouw in voor de verbouwing van het nieuwe pand. Met succes! Modieus zonder extravagant te worden. Gastvrij en professioneel. Kijk binnen bij de nieuwe Volz Optik.

Volz Optik heeft vijf optiekzaken in Duitsland. De winkel in Heidelberg moest noodgedwongen verhuizen. Nico Schreuder van WSB vertelt: “Ze zaten eerst in het pand aan de overkant, maar dat wordt over een tijdje afgebroken. Daarom werd het huurcontract opgezegd en moesten ze verhuizen. Gelukkig kregen ze toen de unieke kans om het pand aan de overkant te huren. Of eigenlijk twee panden, samengevoegd tot een. Ze schakelden ons in om een nieuw concept te ontwikkelen.” Voor WSB was dit een leuk en uitdagend project. “De oude winkel was al zo’n 20 jaar hetzelfde. Ze hadden wel eens een klein beetje gerestyled, maar nooit echt een grote verbouwing. Ze gingen nu naar een pand van 175 m2 met een bijzondere vorm. Vroeger waren het namelijk twee panden, waar een reisbureau en een apotheek zaten. Die zijn samengevoegd, waardoor de winkel een t-vorm heeft. Daar konden wij creatief gebruik van maken.”

Vrije hand

Heidelberg is een bekende stad met een rijke historie, maar het is ook een studentenstad. Daarom kreeg WSB de opdracht om een fraaie winkel te ontwerpen voor een modieus publiek zonder extravagant te werk te gaan. De interieurbouwer kreeg de vrije hand bij dit project. “Ze hadden wel wat ideeën van wat ze mooi vonden, en welke projecten uit ons portfolio ze mooi vonden. En ze wilden hun eigen DNA vertaald hebben in de inrichting, maar verder kregen we de vrije hand.”

Industrieel

De nieuwe winkel is op 1 april open gegaan. “We hebben gekozen voor een modische, industriële look. De refractieruimtes bevinden zich achterin de winkel. Deze zaak heeft heel veel etalages. Daar hebben we met de presentaties van de brillen gebruik van gemaakt. Je kijkt vanaf de straatkant zo op de brilpresentaties. Er is een bar waar je een voorselectie van de brillen kunt maken, een grote wachthoek en een zitruimte met royale tafels voor verkoopgesprekken. De werkplaats is in de kelder maar in de winkel is een servicebalie, zodat de opticiens in het zicht van de klanten werkzaamheden kunnen uitvoeren. Er is een groot gedeelte voor correctiemonturen, en een apart gedeelte met de zonnebrillenpresentaties. En een leuke eyecatcher: de mopshond op de wand bij de kinderbrillen.”

Mond tot mond

Waarom koos Volz Optik voor WSB? “Deze optiekondernemer volgde ons al lang op internet. Hij zei ‘ik kies voor jullie omdat jullie succesvol zijn’. Dat is natuurlijk mooi om te horen. We krijgen steeds meer een vaste voet aan de grond in Duitsland en worden daar steeds succesvoller. Je hebt daar natuurlijk ook goede interieurbouwers. Maar daar wordt het modische aspect minder belicht. Als ze dan kijken naar wat wij bijvoorbeeld hebben gedaan bij Groenhof, B&M, Van der Leeuw et cetera, dat vinden ze internationaal heel gaaf. Het is onderscheidend. Onze klanten zijn tevreden en merken dat hun klanten meer kopen na de verbouwing. Een realisatie die de verwachting overtreft. En dat zingt rond. Wat er nu gebeurt met mond tot mond reclame is ongekend. Dat zien we in Duitsland, maar ook in België en Frankrijk.”

Neem contact op >>

GERELATEERDE PROJECTEN

Volz Optik in Heidelberg (DE)

Over WSB Interieurbouw

  • LOCATIE: Heidelberg (DE)
  • OPPERVLAK: 175 m2
  • LEVERING: 2021
  • DESIGN: WSBDesign.com
  • REALISATIE: WSB Interieurbouw

Meer weten?
mail of belbel Nico Schreuder: +31 33 2771714