Waarom verbouwen: “Toe aan een nieuwe stap en nieuwe beleving”
De nieuwe winkel van Tijd! Watches & Jewelry is heropend. Nicki Kappel: “De oude winkel van de duitse firma Otto Ebensberger zag er eigenlijk nog best goed uit, maar we hadden het gevoel dat we toe waren aan een nieuwe stap en nieuwe beleving. De stap richting 2030. We draaien goed, zijn zeer betrokken op de klant maar voor een veeleisende toekomst lijkt de stap richting extra beleving ons heel gaaf en zakelijk slim.”
Het concept van de winkelinrichting voor Tijd! Jewelry & Watches?
Rick Blankenstijn van WSB: “Het eerste gesprek met Minke en Nicki was direct al heel tof. Nicki en Minke hadden goed rondgekeken en ze wilden geen standaard juwelierszaak. Ze waren om het netjes te zeggen wat uitgekeken op de merkenkasten van weleer. De hippe winkel van Kool Optiek in Rotterdam waar alles anders is, werd erg gewaardeerd. In het concept kwamen we erop dat we graag een ontmoeting wilden creeren tussen oude bouwmaterialen en hypermodern materialen. De winkel mocht niet ‘over the top’ luxe zijn, geschikt voor een breed publiek. In de oude winkel lag een grote nadruk op horloges. In het nieuwe concept hebben we de omslag gemaakt naar meer presentatie van sieraden en goud.
Wat maakt de winkel goed?
“De etalages vertellen een mooi verhaal, maar zijn niet het hele boek. Dat wordt binnen beleefd. Ik vind de combinatie van de eeuwenoude deuren naar het atelier, de stenen wand, de tegels en de structuur wanden en de warme vitrine presentatie in een conceptueel evenwicht. Als je binnenloopt, zeg je: Wow! En wat een collectie! Echter 1 ding in het concept vormt de basis: de sublieme klantbenadering van Minke en Nicki. Dat is ook bijzonder!
Brainstormen?
Bel de retail designers van WSB voor een inspirerende brainstorm sessie: ++31 33 2771714
Realisatie
- Locatie Venlo
- Bouwtijd 3 weken
- Grootte 80 m2
- Levering Turn key
- Design WSB Retail Design
- Realisatie WSB Interieurbouw
- Branche Juweliers
Meer weten of zelf ambities?